Vlindertuin en white beach - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu Vlindertuin en white beach - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu

Vlindertuin en white beach

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

27 September 2014 | Suriname, Lelydorp

Vandaag op tijd richting de vlindertuin. Daar aangekomen kregen we gelijk een rondleiding over het terrein. We begonnen met een boswandeling en kwamen bij een kas waar allemaal poppen hingen en lagen. Deze werden gebruikt voor de export over de hele wereld. Daarna zijn we naar een volière gelopen waar allemaal blauwe vlinders in rond vlogen. We liepen door naar kleine kassen waar rupsen heerlijk van het groen aan het smikkelen waren. Als je goed luisterde kon je ze horen eten. Ik heb ook even een rups over mijn hand laten lopen. Dat voelde echt raar! Daarna zijn we langs een kas gelopen waar allemaal planten groeien die bestemd zijn voor de vlinders. Ook was er een waterreservoir. Eigenlijk net als in Nederland een bak waarvan de rand van zand gemaakt is en er een groot zeil op ligt. Daar zit het water in. Dit is hier vooral belangrijk voor de droge tijden als er nauwelijks regen valt. Daarna liepen we langs de slangen. Deze worden ook gebruikt voor de export. Stukje verderop liepen een stuk of 15 schildpadden in een afgeschermd stuk. Heel leuk! Hier mocht ik ook weer een schildpad vasthouden. Super cool! Daarna gingen we lunchen. Hier kregen we saoto soep. Daarna ben ik naar de panorama geweest. Dit is hetzelfde idee als in Nederland, maar dan van het oerwoud van Suriname. Daarna zijn we de tuin in geweest waar alle vlinders rondvliegen. Natuurlijk hing er wel een groot net omheen zodat ze niet wegvlogen. Hier heb ik een paar hele mooie vlinders gezien. We reden rond 1 uur weer weg richting White beach. White beach is een aangelegd stuk strand gelegen aan de Suriname rivier. Hier zijn ook houten huisjes die je kan afhuren. Het was leuk om te zien dat hele gezinnen hier naartoe komen met bakken vol eten. Zij blijven er dan de hele dag. Helaas stond het water laag en zijn we na twee uurtjes weer vertrokken richting Paramaribo. We zijn door Harry afgezet bij een primitief restaurantje waar we pom gingen eten. Nou ik vond het echt niet lekker, maar toch geprobeerd. Daarna hebben we nog heerlijk gezwommen.

• 19 Oktober 2014 - 19:58

Gracie:

Ook dat was weer een topdaggie hé,super genoten!x

• 21 Oktober 2014 - 19:46

Yvonne:

Ha die Steef, wat een leuke verslagen weer. Zo blijf ik goed op de hoogte van je wel en wee.
    En compliment hoe je met de hitte omgaat, ja je moet wel....maar toch!!!
    Fijn dat je zo geniet. Ga daar vooral mee door..... Dikke kus