Stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu Stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu

Stage

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

29 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoooooooi Allemaal!

Door alle drukte moet ik nog twee uitstapjes op de blog plaatsen. Die komen eraan hoor!
Eerst even iets anders. We zijn begonnen met stage. Want ja daar kwamen we voor naar Suriname. We lopen stage op het Kleurenorkest. Dit is een school die drie jaar geleden is opgericht door ouders die niet tevreden waren over de scholen en het onderwijs in Suriname. Het is een particuliere school en is gevestigd in een vila. En jaaaa er is airco in elke klas! Heerlijk! Haha

Afgelopen maandag en dinsdag hebben we kennis gemaakt met het team en besproken wat er het komend schooljaar op de planning staat. Het team bestaat uit in totaal uit 11 werknemers. Twee leerkrachten werkten al op de school en de rest is nieuw. Er zijn drie nieuwe leerkrachten, een nieuwe directrice, twee OA studenten die tot december blijven en wij als pabo studenten. Bijna een heel nieuw team dus.
We hebben besproken wie waar gaat stage lopen. Kelly loopt stage in groep 3/4, Jolein in groep 5/6 en ik zou in groep 7/8 komen. De groep 7/8 is eigenlijk te groot voor het lokaal wat beschikbaar is. Daarom hebben ze gevraagd of ik de leerkracht voor groep 8 wil zijn de komende twee maanden. Dit vind ik natuurlijk ontzettend leuk aangezien ik mijn LIO ook in groep 8 ga lopen. We worden echt bij het team betrokken. Dit is enorm leuk en komt amper voor in Nederland. Ook hebben we afgelopen zaterdag een bbq met het team bij de directrice thuis gehad. Dit was erg gezellig!
In mijn klas zitten 6 meiden. Je denkt ah makkie, maar je hebt je handen er vol aan! In mijn klas zitten twee Surinaamse meiden en vier meiden die uit Nederland komen waarvan hun vader/moeder voor bepaalde tijd hier komen werken. Ook is er afgesproken dat Jolein 1 a 2 dagen in de week extra ondersteuning komt bieden voor de kinderen.
Afgelopen drie dagen heb ik als heel leuk ervaren. Ook heeft mijn familie een bezoek gebracht aan de school. Het onderwijs dat wordt aangeboden is Nederlands. Ook werken we met Nederlandse methoden. Het is wel gek dat als je het over een twee-onder-een-kapwoning hebt een aantal kinderen niet weten weet dat is. Of wat Jolein meemaakten dat een kind een voorbeeld van een gevaar moest benoemen en een kind komt met een voorbeeld dat het gevaarlijk is om te zwemmen tussen de kaaimannen te zwemmen. Of een kind in mijn klas vertelde dat haar hond een slang had gevangen. Ook noemen ze schoenen geen schoenen, maar pattas. Agh ja dat heb je in Nederland allemaal niet.

Dit waren mijn eerste stage ervaringen. Er volgen er vast nog veel meer!

  • 05 Oktober 2014 - 22:03

    Greet:

    Mooi om met eigen ogen gezien te hebben waar je les geeft in Paramaribo!
    Hartelijke ontvangst door de directrice en een rondleiding door de school.
    Leuk om te zien dat je zo enthousiast bent over je werk,veel plezier de komende weken!x

  • 06 Oktober 2014 - 10:36

    Cocky:

    wat leuk dat jullie dit met de familie mee mogen maken . Alles ziet er goed uit.
    Geniet er nog maar even van want de familie moet bijna retour Nederland.
    Wij moeten opa zijn verjaardag nog hier even vieren.
    12 oktober eten met zijn allen. Geef het even door aan opa en je moeder a.u.b.
    Dikke kus van ons

  • 12 Oktober 2014 - 14:47

    Yvonne:

    Steef wat super dat jij een eigen klas hebt gekregen. Wat een inzicht hebben ze daar!!!
    Heel veel succes meid!!! En vergeet niet te genieten!!!
    Liefs......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 7552

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 28 November 2014

Suriname

Landen bezocht: