Laatste bericht vanuit Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu Laatste bericht vanuit Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu

Laatste bericht vanuit Suriname!

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

27 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Ha nieuwsgierige lezers!
Jaja om 14 uur vertrekken we naar Zanderij, het grootste vliegveld van Suriname. (18 uur Nederlandse tijd).
Heb ik zin om naar huis te gaan? Nou een beetje. Ik vind het leuk om iedereen weer te zien, maar wat ga ik dit heerlijke klimaat missen. Elke dag z'n 35 graden. Tuurlijk is het soms te heet in de grote droge tijd, maar de laatste twee maanden ben ik aardig geacclimatiseerd en heb het soms zelfs even koud. Hahaha! Vooral 's morgens als we om half 6 opstonden om ons klaar te maken om naar stage te fietsen. Dan was het even koud in bed (Graad of 25).

We hebben enorm geluk gehad met het fietsen. Hier zijn geen fietspaden. Fietsers krijgen nergens voorrang. Deze moet je nemen en gewoon lef hebben. Na een paar keer naar stage gefietst te hebben werd het een sport om overal tussendoor te fietsen. Erg leuk! We hebben ook geluk gehad dat we geen enkele regenbui op ons hoofd hebben gehad tijdens het fietsen van en naar stage.

Vrijdag 14 november hebben Jolein en ik onze begeleiders van school uitgenodigd om te gaan lunchen. We hebben bij Puur geluncht lijkt een beetje op een Nederlandse tent, Toevallig kwamen we nog twee moeders en kinderen van stage tegen. Het was erg gezellig!

We zijn naar de grote basiliek van Paramaribo geweest. Deze is helemaal van hout gemaakt. We dachten we maken een kerkdienst mee waar veel gospel wordt gezongen, maar helaas...... Het was een gewone dienst. Enorm saai en zijn ook snel weer vertrokken.

Donderdag 20 november was onze laatste dag op stage. Ik vond het een lastige dag, omdat ik 8 weken de juf van groep 8 ben geweest 5 dagen in de week. 's Morgens wel gewoon gerekend en huiswerk besproken, want ja dat hoort er ook bij. Daarna hebben we pauwen geknutseld. Ieder kind maakte het lichaam van de Pauw zelf en moest daarna op de veren iets positiefs over de ander opschrijven en deze veer aan het betreffende kind geven. Ze moesten ook een Pauw voor zichzelf en mij maken. Dit was erg leuk en gezellig! Twee kinderen hadden de dag ervoor iets leuks voor me geknutseld. Ze hadden een doosje van papier gemaakt waarvan ik de bovenkant eraf moest pulken en als ik een cadeautje had mocht ik nog een keer krassen en als ik een kruisje had moest ik een opdracht doen. Heel leuk bedacht! Bij drie cadeautjes mocht ik het cadeau openmaken. Ze hadden een zelfgemaakte ketting gemaakt. Ook kreeg ik een beertje waarop stond 'berelieve juf'. Door andere kinderen ben ik ook verwend. Na schooltijd zijn we naar huis gefietst en hebben thuis onze fietsen verkocht. Met Mike, onze taxichauffeur, zijn we naar het guesthouse gereden. Heerlijk een weekje ontspannen met airco, privé zwembad en goede WiFi. Agh heerlijk! De airco hebben we de laatste twee dagen niet aan gehad. Veel te koud en kregen pijn in onze keel. Dat wordt wat......

Ik heb op zich wel zin om naar huis te gaan, maar die kou in Nederland getver!!!!! Als we in Nederland aankomen hebben we een temperatuur verschil van minimaal 30 graden! Daar zie ik het meest tegenop. Ook ben ik bang dat ik mijn schoenen niet aankrijg, omdat ik drie maanden op slippers heb gelopen en m'n voeten lekker opgezwollen zijn door de warmte.. Agh en zo zijn er meer dingen die ik ga missen in het warme klimaat.

Zometeen nog een keer zwemmen en de laatste dingen in de koffer doen en dan worden we vanmiddag om 14.00 uur opgehaald en rijden we naar Zanderij, het vliegveld. Om 19.35 uur gaan we als het goed is de lucht in. Na een paar films gekeken te hebben en geprobeerd te slapen komen we om 8.15 uur Nederlandse tijd aan op Schiphol.

Bedankt voor het lezen van m'n blog en alle lieve reacties via de blog, Facebook en appjes. Ik zie jullie snel weer in het echt!

Dikke brasa!

  • 27 November 2014 - 13:39

    Lisa:

    Lieve Steef!
    Hele leuke blog en wat een leuk afscheid :)
    Goede terugreis en we zien elkaar woensdag (op school, bleh!)!

    Nica-knuffel, Lisa

  • 27 November 2014 - 14:45

    Roelof:

    Tja, ik schreef het ook al aan Jolein. Suriname laat je niet mee los, het zit voorgoed in je hart. Goeie reis terug. Hopelijk horen we nog eens van elkaar. Ik zal Big Pan nooit vergeten, was erg leuk om daar met jullie te zijn, al was het maar heel kort.

    Groetjes!!!!

  • 27 November 2014 - 15:23

    Monic:

    hoi stef . leuk om je laatste verslag te lezen. Z.it het er al weer op. Snel he . Fijne reis naar huis.het koude holland. Gr mox

  • 27 November 2014 - 18:54

    Frans:

    Mooie tijd geweest

  • 27 November 2014 - 18:55

    Frans:

    Goede reis terug

  • 27 November 2014 - 21:25

    Yvonne:

    Hoi Steef ik heb erg genoten van je verslagen. Fijn om je weer snel te zien. Goede reis......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1276
Totaal aantal bezoekers 7542

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 28 November 2014

Suriname

Landen bezocht: