Santigron - Reisverslag uit Santigron, Suriname van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu Santigron - Reisverslag uit Santigron, Suriname van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu

Santigron

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

25 September 2014 | Suriname, Santigron

Halloa!
Door alle drukte heb ik hier nog een reisverslag over de trip naar Santigron.

We zijn 's morgens op tijd vertrokken richting Santigron. Dit is een marondorp richting Berlijn. Bij aankomst was de gids er nog niet. Agh zo gaat het hier. Hij lag nog in zijn bed. Na 10 minuten kwam hij aan en begon de rondleiding. We gingen eerst naar de basisschool van het dorp. Erg leuk om te zien. Er was een gebouw voor de directeur en er waren lokalen. In deze lokalen waren stoelen, tafels, schrijfbord en kast aanwezig. Meer niet. Het zag er heel kaal uit. Ook werden er twee nieuwe lokalen bij gebouwd. Ook was er een kleuterklas. Deze was schattig ingericht. We liepen verder. De gids vertelde van alles over de bomen, planten, bloemen en vruchten. Ook hebben we een papegaaien vrucht vastgehouden. Deze vrucht maakt het geluid van een papegaai als je hem beweegt. Daarna zijn we langs verschillende huizen gelopen. Naja huizen.. In ieder geval niet als ze er in Nederland eruit zien. Vergeet niet dat we hier liepen rond 12 uur in de middag, de zon pal op ons hoofd en alles werd tot in detail uitgelegd. Bloed heet had ik het. Ik heb t in m'n leven nog nooit zo heet gehad als deze dag. Na een rondleiding van 1,5 a 2 uur in de felle zon kregen we een lunch. Deze bestond uit bami met kip. Het smaakte heerlijk! Na de lunch zijn mama, Greet, Jolein en ik een stuk gaan wandelen door de jungle. Voor opa werd er een hangmat geregeld waar hij even en uurtje kon slapen. Harry en opa zouden ons bij het einde van de wandeling weer ophalen met de auto. We vertrokken richting het bos en hebben z'n 1,5 uur gewandeld. De gids liet veel leuke en interessante dingen zien. Ook liet hij zien hoe hij op z'n teenslippers de boom in klom met een mes in zijn mond. Dit was echt gaaf om te zien. Voor de mensen hier is dat normaal, omdat als ze de boom ingaan de vruchten kunnen plukken. Ook hebben we nog een capibara gezien. Tijdens de wandeling ook de grootste boom van Suriname gezien. Nou groot en breed was hij zeker! Aan het einde van de wandeling werden we opgehaald met de auto door Harry en opa. We reden weer terug naar het dorp. Hier zijn we op een boot gestapt de Saramaccarivier op. Er werd gezegd dat er luiaarden en zeekoeien leven. Deze wilden we natuurlijke graag zien! Na een stuk varen sloegen we af van de rivier een zijrivier op. Na een aantal minuten kwamen we een boomstam tegen die over de rivier lag. We konden er helaas niet langs. Weer terug gevaren en hebben op de terugweg een luiaard gezien! Hij zat hoog in de boom en moesten goed kijken waar hij zat. We wilden natuurlijk ook de zeekoeien zien. En ja hoor verderop de terugweg zagen we zeekoeien zwemmen! Dat vond ik echt super tof!! Daarna gingen we terug naar de auto en reden weer richting Paramaribo.

• 19 Oktober 2014 - 15:13

Gracie:

En toen gingen we met z'n allen afkoelen in Het zwembad wat natuurlijk héérlijk is na zo een snikhete dag!!!!
    Geweldige dag was het,wat hebben we veel mooie dingen beleefd!
    Geniet nog lekker verder daar!x