Eerste dagen in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Suriname

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

03 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Hier het eerste verslag vanuit Suriname.
Op maandag ochtend vertrok de boeing 747-400 op tijd richting Paramaribo. We werden tijdens de 9 uur durende vlucht verwend met heel veel eten en drinken. Geen turbulentie gehad, films en series gekeken en nog lekker even een powernappie gedaan. Aangekomen in Suriname op airport Zanderij. We gingen als laatste het vliegtuig uit. Nog even een fotootje gemaakt en mega lang wachten bij douane iets van 1,5 a 2 uur. De bagageband stond al stil en de laatste koffers stonden al langs de band toen wij aankwamen. Er stond een man op ons te wachten en die bracht ons naar ons huisje. Gelukkig had de taxi airco want het is super heet hier en vooral rond 2 - 5 uur 's middags. Wij zaten rond 5 uur in de taxi en kwamen hier rond half 7 / 7 uur aan. De taxichauffeur reed mega hard en haalde iedereen in. Aan snelheidslimieten doen ze het niet. Er staan wel borden langs de kant, maar daar wordt niet naar gekeken. Het gekke hier is dat ze aan de andere kant van de weg rijden. Dus met oversteken is dit wel even wennen.
Tijdens de rit naar ons huisje hebben wij ons enorm verbaasd over de verschillen in huizen. Sommige mensen wonen in vervallen zelfgebouwde huisjes en ernaast staat een modern huis met alle voorzieningen. Het vliegveld ligt meer in het binnenland dus hebben al wel wat van de natuur gezien.

Op het terrein aangekomen werden we ontvangen door Glades. Deze mevrouw maakt hier eens in de week schoon en is onze gastvrouw. Als er iets is kunnen wij haar altijd bereiken.

Het huisje ziet er netjes uit. Je merkt wel dat het pas is gebouwd, want niet alles is nog af en compleet. Wat een leuke bijkomstigheid is, is dat we alle drie een eigen badkamer met douche, wasbak en wc hebben. Onze kamer is ruim ingericht met een kast, bureau, een bed, nachtkastje en een waaier. Helaas is er geen airco in het huisje waar wij enorm van balen omdat het hier zo warm is.

Na het huisje snel bekeken te hebben, hebben we onze buren ontmoet. Daarna gauw naar een buurtsupermarkt in deze straat gelopen om de broodnodige spullen te kopen. Want in het huis was er niks aanwezig. We hebben even een broodje chocopasta gegeten en gingen om 21.00 uur naar bed. Naja Nederlandse tijd was het al 2 uur 's nachts. We hadden er al een aardige dag opzitten dus waren alle drie erg moe. De eerste nacht was super heet. (verschrikkelijk!!!!!!) We werden al vroeg wakker door de jetlag. We hebben gisteren rustig aan gedaan om aan de hitte te wennen. Wat een geluk de muggen hier vinden mij ook lief. Heb al meer dan 10 muggenbulten! Wat een ellende!!
We hebben alle drie gefacetimed met het thuisfront. 's Avonds met de taxi naar de binnenstad. Jeetje ik dacht al dat het hier lelijk zou zijn. Maar het is nog veel erger!! Echt een vervallen stad. We zijn gezellig uit eten geweest bij 't Vat. Leuk tentje en super goedkoop! Daarna weer met de taxi terug en ons laten afzetten bij de supermarkt. Hier hebben we nog een aantal dingen gekocht die we nodig hadden. Vanuit daar terug gelopen naar ons huisje. Om een uur of 11 zijn we naar bed gegaan. Weer super heet maar begin er al een beetje aan te wennen gelukkig!

Vandaag zijn Jolein en ik een stukje gaan lopen om een simkaart te kopen. Helaas kan je die alleen midden in de stad kopen. We hebben weer boodschappen gedaan. We zijn een slager tegen gekomen hebben hier wat vlees gekocht en zagen ook een tentje waar ze groenten verkopen. Ik heb ook nog een compliment ontvangen van een oud bruin vrouwtje dat ik zo mooi wit ben! hahahah! Eens een compliment over mijn huidskleur i.p.v. het gezeur dat mensen hun armen willen vergelijken en kijken hoe bruin zij zijn.

We zijn nu een beetje bezig met school en verslagen schrijven. Vanavond gaan we voor t eerst hier koken. Ik ben benieuwd!

Doei!

• 03 September 2014 - 18:24

Greet:

Nou Steef,dat klinkt goed allemaal,heb gister de live beelden gezien en het ziet er allemaal supermooi uit!!
    Alleen de hitte die kunnen we niet voelen op het filmpje maar dat zal wel enorm zijn,pfff......staat ons dus ook te wachten!

• 03 September 2014 - 20:08

Chanel:

Wat een leuk verslag!!!! Hahahaha ik hoor het je gewoon vertellen! Fijn dat je daar complimenten krijgt als je wit bent, ik ga denk ik ook maar eens een keertje naar Su...
    Have fun! X

• 03 September 2014 - 21:57

Henk Kneijber:

Hai steef fijn om te lezen dat het goed gaat, top verhaal !!! Geniet ervan xx

• 04 September 2014 - 19:40

Collega Yvonne:

Ha die Steef bedankt voor je verslag. Ook ik hoor het je inderdaad vertellen. Ha ha
    Je zal nog wel meer aandacht krijgen vanwege je blanke huid!! Leuk toch.
    Sterkte met de hitte en groetjes ook aan de andere dames. Doei doei