Afgelopen weken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu Afgelopen weken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu

Afgelopen weken

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

19 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Hier weer een berichtje vanuit het verre Suriname!

Maandag 15 september
Deze dag hebben we kennis gemaakt op stage. De directrice ontving ons hartelijk en we voelde ons meteen thuis. Het is een school wat in een grote vila is gevestigd. Op de school zitten ongeveer 50 leerlingen. Het zijn allemaal combinatiegroepen. Ik mag stage lopen in groep 7/8. Heel fijn. Misschien wordt groep 7/8 nog gesplitst, omdat de aantal kinderen voor een lokaal te groot worden. Er moet nog iemand worden aangesteld voor groep 8. No spang dus. Tijdens de rondleiding zagen we echt dat de lokalen mega klein zijn. Zo ongeveer 1/3 a 1/2 van een klaslokaal in Nederland. Maar als je ongeveer 9 kinderen in je klas hebt heb je ook niet z'n grote ruimte nodig. In de school ook nog twee kakkerlakken gezien. Heel vies haha! Op stage worden vier dingen van ons verwacht. Ons onderzoek uitvoeren, voor de klas staan, helpen met het RT lokaal op orde te maken en kennis maken met andere scholen. Hier bedoel ik mee scholen waar allemaal Surinaamse kinderen op zitten. Want wij gaan stage lopen op een Nederlandse basisschool. Het is dus leuk om te kijken op andere scholen hoe daar les wordt gegeven. Na het gesprek hebben we nog mango's geplukt. Deze staan op het schoolplein. Erg handig!
Toen zijn we met de taxi naar de Choi's gereden. Dit is een walhalla voor ons. Je kan het vergelijken met een Albert Heijn/C1000 in Nederland. We hebben echte Nederlandse producten gekocht en ze hadden heerlijk stokbrood. Wat kan je daar naar verlangen zeg! Phoe! Dit is beter dan al die Chinese supermarkten hier.

Dinsdag 16 september
We moesten voor 1 oktober naar de vreemdelingendienst, omdat we drie maanden in Suriname verblijven. Dit hebben we vandaag gedaan. We werden gewaarschuwd dat we lange broek, mouwen en schoenen aan moesten doen. Dit hebben we dan ook gedaan. Bloedheet natuurlijk maar agh. Het verlengen van het visum was snel geregeld en gingen daarna shoppen in de stad. Nou ja shoppen.... De winkels die er waren hadden echt aparte kleding. Niks voor mij dus.. 's Avonds naar de karaoke bar geweest. Kelly heeft nog prachtig gezongen en we hebben nog gebiljart.

Vrijdag 19 september
Vandaag met Jolein naar Jenny Tours geweest om een jeepsafari te boeken voor zaterdag. Dit werd geregeld en moesten de volgende dag om half 9 bij 't Vat staan. We zijn vanaf daar gelopen naar het onafhankelijkheidsplein, werkpaleis van Bouterse en door naar Fort Zeelandia. We zijn Fort Zeelandia in geweest en hebben er rond gekeken. Daarna hebben we daar geluncht. We hadden mooi uitzicht over de Suriname rivier. Daarna zijn we doorgelopen naar de palmentuinen. Hier zijn we doorheen gelopen. Eigenlijk niet veel aan maar je moet er een keer doorheen zijn gelopen. Hier hebben we nog een grote Leguaan tegengekomen. Dit alles hebben we met een temperatuur van ongeveer 36 graden gedaan. Best trots op ons. Haha!

Afgelopen weken/dagen nog paar keer naar t zwembad geweest. Dit zwembad is gelegen bij het Krasnapolsky hotel. Je betaalt 50 SRD (Surinaamse dollar) omgerekend ongeveer 11,60 euro voor de hele dag zwemmen in een schoon zwembad met lunch en een drankje. Nou goede deal dus!

• 24 September 2014 - 21:13

Esmff:

Hey wat leuk allemaal geniet er nog even lekker van! Bijna les geven leuk!
    Xx