Dolfijnen spotten & plantage Rust en werk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu Dolfijnen spotten & plantage Rust en werk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu

Dolfijnen spotten & plantage Rust en werk

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

23 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Vanmorgen vroeg ons bed uit, want we gingen op trip. Vandaag stond op het programma dolfijnen spotten, Braamspunt en een bezoek brengen aan plantage Rust en werk.
We verzamelden bij Leonsberg en stapten hier op de boot de Suriname rivier op. We vaarden naar Braamspunt. Onderweg geen dolfijnen gespot helaas.. Braamspunt is een strandje waar je kan relaxen. Dit strandje ligt aan de Atlantische oceaan. Er wonen mensen die leven van de vissenjacht. We meerden hier aan en maakten een wandeling door het dorpje. Daarna stapten we weer in de boot om naar plantage Rust en werk te varen. Onderweg weer geen dolfijnen gespot helaas.......Aangekomen bij de plantage was het bloedheet! We kregen van de lokale mensen bami met kip en zoet zuur te eten als lunch. Dit was erg lekker! Na de lunch kregen we een rondleiding van een gids. Een leuke man die goed voor opa zorgde. Met hem zijn wij een stuk gaan lopen. Opa mocht met de quat mee naar de tractor, zodat hij niet het hele eind hoefde te lopen. Daar aangekomen zat opa al op de kar. Dit was een leuk gezicht. We hebben met de tractor een rit gemaakt over de plantage waar vroeger koffiebonen werden verbouwd. Op deze plantage worden nu koeien gehouden. Een aantal koeien komen uit Nederland. Deze liepen ook in het water toen we erlangs reden. De koeien wilden ook even afkoelen dus. Haha! Ze hebben ook geiten die uit Nederland komen. Tijdens de tour kregen we nog een kokosnoot en een ijsje. Dit ijsje was heel lekker en gemaakt door de oma van de gids. Daarna gingen we door naar de plantage waar nu garnalen worden gekweekt. Deze garnalen worden gebruikt om kroepoek en sojasaus van te maken. Aan het einde van de tour mochten we bij de gids nog zijn huisdieren zien. Dit waren een kaaiman, schildpadden en cavia's. Ik heb ook de achterkant van de kaaiman vastgehouden. Dood eng zo'n beest. De schildpadden waren heel schattig en die durfde ik wel vast te houden. We hebben bij de gids een nog lekkerder kokosnootje gekregen. We kregen ook nog kokos. Nou dat vind ik echt vies. Ook hebben we suikerriet geproefd. Dit was wel lekker. Daarna weer terug naar de boot gelopen. Op de terugweg naar Leonsberg hebben we gelukkig wel dolfijnen gezien. We hebben twee verschillende soorten gezien. Dit blijkt heel bijzonder te zijn. Terug van de trip zijn we lekker het zwembad ingedoken.

Ps. Foto's volgen nog

• 29 September 2014 - 04:04

Greet:

prachtig om dit gedeelte van het verslag live mee te mogen maken,want lezen hoe het geweest is superleuk natuurlijk,maar het met eigen ogen mee maken is in één woord geweldig!
    Wat een ervaring voor jullie "juffertjes", maar ook voor ons een onvergetelijke tijd,bedankt dat jullie voor dit land hebben gekozen en ons meegesleept hebben in dit avontuur.
    Succes met de stage!x

• 29 September 2014 - 11:00

Yvonne(collega):

Wat een leuk verslag weer Steef. Fijn dat er rekening met Opa gehouden wordt! Heel veel plezier nog met elkaar. En op naar het volgende spannende avontuur....
    groetjes...

• 29 September 2014 - 12:10

Marco:

Hoi Steef,

Leuk om je zo te volgen met deze verslage. Het lijkt mij echt een apparte ervaring zo, en helemaal dat je Moeder en Opa dit ook live mee maaken. Super hoor!!1 Geniet er lekker van en de groetjes aan je moeder en opa.

Tot het volgende verslag

• 29 September 2014 - 17:22

Cocky:

Weer een leuke ervaring en leuk met de familie . Dikke kus en blijf schrijven want dan kunnen we hét een beetje mee beleven. Gelukkig dat ze rekening houden met opa. Groetjes cocky