Jeepsafari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu Jeepsafari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu

Jeepsafari

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

20 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Zaterdag 20 september
We werden om half 9 opgehaald bij 't Vat. We reden door naar Lelydorp. Hier hebben we 'ontbeten'. We kregen gebakken banaan een een soort kroketje. Lekker vet voor de ochtend. Maar gelukkig hadden we thuis al goed ontbeten. Daarna zijn we doorgereden naar Berlijn. Hier liet de gids een cola achtige rivier zien. De rivier had de kleur van cola. Erg leuk om gezien te hebben. Daarna zijn we doorgereden en toen begon de jeepsafari. De gids stapte uit en een van ons moest het stuur overnemen. De dame die ook mee op trip was, kroop achter het stuur. Ze vond het helemaal leuk. We reden nog veel door dichte natuur. Ik had 's nachts al liggen denken wat nou als we pech krijgen onderweg... Nou die kregen we ook!!! De dame reed met de zijkant van de auto tegen een boomstam aan en de as was losgeschoten oid. In ieder geval de twee voorbanden stonden allebei een andere richting op. God dat hadden wij weer. Geen bereik en midden in de rimboe. Bloed heet natuurlijk en er kwamen steeds horzels op ons af. De gids ging hulp halen. Hij kwam na 20 minuten terug met hulp. We hebben nog even staan wachten maar het schoot niet veel op. De mensen die kwamen helpen hadden een weekendhuisje even verder op. Daar mochten wij naartoe lopen. Naja het was niet echt een huisje het was meer palen met golfplaten erop. Er hingen hangmatten, er stond een tent en er kon gekookt worden. Achter hun 'huisje' was er een riviertje. Deze had ook een cola kleur. We hadden het ontzettend heet dus zijn de rivier ingegaan. Deze was ijskoud. Heerlijk dus! Daarna hebben we onze lunch opgegeten en zijn nog even gaan zwemmen. Gelukkig was de auto 'gemaakt'. We zijn niet meer verder gereden naar de savanne. We zijn wel langs een paar dorpjes gereden zoals Boxel, Domburg en nog een die ik vergeten ben. We reden ook nog langs een meneer die hout snijd en van riet dingen maakt. Erg mooi allemaal. Toen we terug waren bij ons huis snel op de site van de KLM gekeken of mn moeder, tante en opa op tijd waren geland. Dit was ook het geval gelukkig. Achteraf blijkt dat mn moeder een sms heeft gestuurd dat ze waren geland maar die kwam pas 5 uur later aan. Jolein en ik zijn naar hun guesthouse gereden. Hier hebben we met z'n alle gegeten en zijn op tijd weer naar huis gegaan.

• 25 September 2014 - 18:23

Cocky:

Weer allemaal leuke dingen en gezelligheid. Succes met het les geven en geniet van alles maar dat doen jullie wel volgens mij. Dikke kus van ons

• 01 Oktober 2014 - 09:02

Monic:

hoi stef zo te lezen vermaak je je prima.
    leuk hoor. veel plezier ook met je moeder greet en opa.
    groetjes vanuit wassenar xx