Eerste verslag vanuit Nederland - Reisverslag uit Wassenaar, Nederland van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu Eerste verslag vanuit Nederland - Reisverslag uit Wassenaar, Nederland van Stephanie Conradi - WaarBenJij.nu

Eerste verslag vanuit Nederland

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

25 Augustus 2014 | Nederland, Wassenaar

Precies over 7 dagen landen we op dit moment in Suriname. Surinaamse tijd dan. De kriebels beginnen steeds meer op te spelen. De laatste voorbereidingen worden getroffen en de koffer wordt vandaag van zolder gehaald.

Eerst even terug in de tijd.
17 oktober 2013 was er een voorlichting over minor internationalisering. Het leek ons (Jolein en ik) leuk om misschien stage te gaan lopen in het buitenland. Een ding waren we het al over eens, er moest Nederlands gesproken worden. Want ja Engels is niet mijn sterkste punt. Haha!
Op 31 oktober was er de voorlichting voor minor internationalisering Europa. Nou hier waren we al gauw op uitgekeken. Als we weg zouden gaan, wilden we wel verder dan Europa. 6 november was een dag waar we naar uitkeken. De voorlichting over minor internationalisering buiten Europa. Helaas was hier de teleurstelling dat we niet naar een van de ABC eilanden mochten. Het zou hier ‘te gevaarlijk’ zijn. De enige optie waar Nederlands gesproken wordt was Suriname. Ook heel leuk natuurlijk. In Paramaribo zijn er twee scholen waar wij ons op mochten inschrijven. Na de inschrijving kregen wij te horen dat we op Het Kleurenorkest in Paramaribo mochten stage lopen samen met Kelly. Na een week hebben we Kelly ontmoet en het klikte meteen. We zouden met z’n drieën op zoek gaan naar onderdak. Dit is ook gelukt bij een oom van Kelly. Hij verhuurt huisjes in Paramaribo. Wij hebben het geluk dat hij ons huis nog ging bouwen. We komen dus in een heel nieuw huis terecht met drie slaapkamers. Hij maakt op dit moment de laatste dingen af aan het huis en hopelijk is het volgende week af. Want ja in Suriname weet je het natuurlijk maar nooit. Ook de tickets werden geregeld door Kelly. Top! Toen alles echt serieus werd hebben mijn tante en moeder besloten om voor twee weken langs te komen. Heel leuk natuurlijk! De eerste maand zijn wij daar vrij, omdat de scholen pas op 1 oktober beginnen. Dat vinden wij helemaal niet erg ☺. Zij komen langs als ik nog een week vrij ben en ze zijn er met mijn verjaardag! Later besloot ook mijn opa mee te komen naar Suriname. Nu is het feest compleet!

Op de hoge school hebben we een aantal colleges gehad afgelopen half jaar. We hebben een landenonderzoek naar Suriname gedaan en gepresenteerd. Ook zijn wij met ons onderzoek begonnen. Wij gaan op het Kleurenorkest het groepsplan invoeren. Hier zijn zij nauwelijks mee bekend en willen dat wij deze introduceren en opzetten. Het theoretische deel van ons onderzoek hebben wij voor de zomervakantie ingeleverd en hebben hier een voldoende voor gekregen. Nu kunnen we met het uitvoerende deel van het onderzoek beginnen op het Kleurenorkest. We hebben dus eigenlijk de helft van onze minor al gehaald! Heerlijk gevoel geeft dat.

De laatste voorbereidingen worden nu getroffen. Van iedereen afscheid nemen, spullen kopen, bedenken wat ik voor 3 maanden nodig heb, nog even werken en genieten van de dingen die ik daar niet heb. Wat ik denk ik het meeste ga missen is m’n hond, familie, vrienden, mn kussen en het Hollandse eten. Wat ik vooral NIET ga missen is het weer in Nederland, het gehaaste ritme en school.
Nou dit was het eerste berichtje nog vanuit Nederland. Nog precies 7 dagen en dan zijn wij geland!

Adiosi!

  • 25 Augustus 2014 - 18:36

    Tante Gracie:

    Ei,

    Hier een berichtje van een enorm trotse tante die hoopt dat je het geweldig naar je zin zult hebben in Suriname,je hebt het dubbel en dwars verdiend na je harde werken aan je opleiding en je resultaten tot nu toe!
    Ik verheug me op de twee weken die we met elkaar door zullen brengen in het prachtige Suriname.
    Zet hem op,geniet en adyosi!xxx

  • 25 Augustus 2014 - 20:39

    Leonie:

    Super veel plezier!! Ben benieuwd naar alle verhalen. X

  • 26 Augustus 2014 - 13:02

    Cocky Van Rossum:

    Ik hoop dat je een goede vlucht en veel plezier in Suriname zal hebben. Ik denk dat dit wel zal lukken en zeker de weken dat opa, je moeder en tante er zijn.
    Succes en tot horens.

  • 28 Augustus 2014 - 21:26

    Collega Yvonne:

    Steef wat een goed begin. Nog 4 nachtjes slapen....... Heel veel plezier en succes. Ik ga je missen, maar kijk erg uit naar je verhalen op deze site.
    Liefs en een dikke kus ( deze is geschreven dus niet zo erg ...toch..??? ha ha )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 7536

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 28 November 2014

Suriname

Landen bezocht: